Постови

Приказују се постови за март 18, 2020

Осми разред: Системи две линеарне једначине са две непознате (17.3.2020)

1. Погледајте лекцију на сајту РТС-а ако већ нисте. https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1347044/517/os8-matematika-sistemi-dve-linearne-jednacine-sa-dve-nepoznate 2. Пошто је лекција практично обнављање оног што смо радили, и за домаћи је задато оно што смо ми већ радили, урадите следећи задатак за домаћи Домаћи задатак: 1. Одреди који је уређени пар бројева решење система и зашто: 2x + y = 0 x - y   = 3 a)  (1, 2) b)  (2, 1) c)  (1, -2) d)  (-2, 1) 3. Ко уради први домаћи, нека остави решења у коментару испод. Да би коментар био објављен, наведите своје име, презиме и одељење. 4. Не заборавите да можете за завршни испит да вежбате онлајн на адреси  http://www.zavrsniispit.matf.bg.ac.rs/

Пети разред: Сабирање и одузимање децималних бројева (17.3.2020)

Слика
1. Пре саме лекције на РТС-у потребна су додатна објашњења, јер се не поклапа скроз рад преко РТС-а са нашим планом, нити ће се скроз поклапати. 2. Дакле, прво треба добро схватити појам децималног записа разломка, што иде у наставку. ДЕЦИМАЛНИ ЗАПИС РАЗЛОМКА Дефиниција 1:  Разломке чији су имениоци  декадне цифре (10, 100, 1000 ...) зваћемо ДЕЦИМАЛНИ разломци. Дефиниција 2: Код децималног записа разломака део до зареза зовемо ЦЕО ДЕО, а део после ДЕЦИМАЛЕ (децимални део) …abc,def… где је: цифра стотина – a цифра десетица – b цифра јединица – c (ТО ЈЕ ЦЕО ДЕО) цифра десетих – d цифра стотих – e цифра хиљадитих – f ... ( ТО ЈЕ ДЕЦИМАЛНИ ДЕО) Дефиниција 3 : Децимални запис разломка има онолико места иза зареза колико нула има његов именилац. ЗАДАЦИ: 3. Ко уради први домаћи, нека остави решења у коментару испод. Да би коментар био објављен, наведите своје име, презиме и одељење. 4. Сада погледајте лекцију (а