Постови

Приказују се постови за март 19, 2020

Осми разред: Решавање система две линеарне једначине са две непознате (18.3.2020)

Слика
1. Решењ е претходног домаћег :   Тачан одговор је c)   (1, -2) Tребало je заменити  x,y у сваки пример, а  под c добијамо ОБЕ тачне једначине: 2x + y = 0 x - y = 3 2*1 + (-2) = 0 1 - (-2) = 3 2 - 2 = 0 1 + 2 = 3 0 = 0 3 = 3 Зато је уређени пар (1, -2) решење, јер смо добили на крају ТАЧНО када смо заменили x,y 2.  Ако нисте погледали одгледајте лекцију на сајту РТС-а https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1348873/532/os8-matematika-resavanje-sistema-dve-linearne-jednacine-sa-dve-nepoznate-2-cas За домаћи вам је задала из Збирке за завршни испит задатак број 202 , па то урадите и тамо имате решење па проверите. 3.   Наставница је објаснила и методу замене коју смо ми већ помињали. Подсећам шта је метода замене. Дефиниција : Метода замене састоји се у томе што из једне једначине система изразимо или x или y и тај израз заменимо у другу једначину. Обично замењујемо, ако постоји, "само"  x или y (не 3 x или -2y). ДОМАЋИ ЗАДАТАК 1. Реши сис

Пети разред: Бројевни изрази, својства операције сабирање (18.3.2020)

Слика
1. Решења претходног домаћег. Понављам и задатке и дајем решења:   Напомињем да и на Интернету остаје записано ко је радио домаће задатке а ко није. 2. Наставница је у првој лекцији преко телевизије задала отприлике овакав задатак: Канап има дужину 2/3 метра. Како да од њега тачно добијемо 1/2 метра? Она је узела канап, поделила га на пола, па још на пола (и тако добила четвртину) и онда је ту последњу четвртину "одузела" од целе дужине. Тако ће доиста добити тачно 1/2 метра, а ево математичког објашњења. Она од целе дужине канапа одузима 1/4 тог истог канапа. 3. Ако нисте погледали одгледајте лекцију на сајту РТС-а https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1347151/527/os5-matematika-brojevni-izrazi-svojstva-operacije-sabiranja Напомињем да је наставница доста брзо урадила доста различитих задатака: неке ствари још нисмо радили, тако да НЕ БРИНИТЕ ако вам сада није све јасно, а гледајте да што више ствари сами схватите. 4. Наставница је на крају решил