Постови

Приказују се постови за март 20, 2020

Осми разред: Решавање система методом супротних коефицијената – 19. 3. 2020.

1. Анализа домаћег задатка: домаћи су урадили само Софија и Лазар (Поповић?) из 8/4. Доле је дато решење Софије Марковић. 2x+y=13 3x-2y=2 --------------- y=13-2x 3x-2y=2 --------------- y=13-2x 3x-2×(13-2x)=2 -------------------------- y=13-2x 3x-26+4x=2 --------------------- y=13-2x 7x-26=2 ---------------- y=13-2x 7x=2+26 ---------------- y=13-2x 7x=28 ---------------- y=13-2x x=28/7 ---------------- y=13-2x x=4 ---------------- y=13-2×4 x=4 ---------------- y=5 x=4 Rešenje datog sistema je uredjeni par (x,y)=(4,5). 2. Ако нисте погледали сада погледајте лекцију преко РТС-а https://rtsplaneta.rs/video/show/1350545/ 3. Нека појашњења лекције: како се систем решава помоћу методе супротних коефицијената (још се зове и Гаусова метода). Дефиниција 1: Ако уз x или y имамо супротне коефицијенте (бројеве), нпр. у првој је -5x а у другој једначини је +5x, онда систем можемо да решимо методом супротних коефицијената: једну једначину задржимо, а друга ће бити кад САБЕРЕМО ОБЕ

Пети разред: Бројевни изрази са сабирањем и одузимањем разломака и децималних бројева (примена) – 19. 3. 2020.

Слика
1. Анализа домаћег задатка: доста вас је послало решења, али мислим да је само један ученик (Магдалена Гашовић) имао оба тачна решења (ако грешим исправите ме у коментарима, ако је још неко послао оба тачна), највише вас је имало по један тачан. Ево детаљног решења оба примера: (Пример под b сте могли и да групишете посебно разломке а посебно децимални запис, па би било 0,2+0,8=1,0=1 итд.) 2. Ако нисте погледали – одгледајте сада лекцију преко РТС-а: https://rtsplaneta.rs/video/show/1350524/ Ако можете, урадите пројектни задатак који је задала наставница преко РТС-а. Ако нисте у стању – урадите домаћи задатак који вам ја задајем. ДОМАЋИ ЗАДАТАК: 1. Израчунај колико износи 1/2 од 1/6. (УПУТСТВО:  1/2  од x је  1/2  ⋅ x) 2. Ученик је имао штап канап дужине 0,6 метара, а онда га је скратио за једну четвртину његове дужине. Колико је сада дуг штап. (УПУТСТВО: Претвори све у „обичне“ разломке a/b и реши.) 3.* Сабери збир и разлику разломака