Постови

8. 4. 2020. / 5. разред / Множење и дељење децималног броја декадном јединицом

Слика
Добро јутро/дан/вече, и срећан рад! :) __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било Преносим решење Милице Вељковић 5/1 __________________________________________________________________________ Назив лекције:  Множење и дељење децималног броја декадном јединицом (обрада) РТС лекција:    https://rtsplaneta.rs/video/show/1384262/ ПОЈАШЊЕЊЕ ЛЕКЦИЈЕ (дефиниције): Дефиниција 1: Ако разломак у децималном запису множимо декадним бројем, онда се децимални запис помера  УДЕСНО  за онолико места колико декадни број има нула. Дефиниција 2: Ако разломак у децималном запису делимо декадним бројем, онда се децимални запис помера  УЛЕВО  за онолико места колико декадни број има нула. __________________________________________________________________________ ДОМАЋИ ЗАДАТАК: 1. Одреди вредност бројевног израза у де...

8. 4. 2020. / 8. разред / Запремина ваљка (вежбање)

Слика
Добро јутро/дан/вече, и срећан рад! :) __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било 1.  Израчунај запремину ваљка  ако му је пречник 10  cm а висина 7  cm.   2. Израчунај запремину ваљка ако му је дата површина  P = 324 π  cm 2  а висина и полупречник су у односу H : r = 7 : 2 . Преносим решења  1. За први задатак решење Лазара Петровића 8/4 (уз напомену да је могао да остави 175 π на крају (кад не кажу УЗМИ ЗА  π ТОЛИКО И ТОЛИКО ОНДА - НЕ МЕЊАЈ) 2. За други задатак решење Катарине Симић 8/4 __________________________________________________________________________ Назив лекције:  Запремина ваљка (вежбање) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1384292/ __________________________________________________________________________ ДОМАЋИ ЗАДАТАК: Урадите задатак ПОД В и ПОД Г ...

7. 4. 2020. / 5. разред / Разломци - сабирање и одузимање (систематизација)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било  1. Ком броју треба додати 2,5 да би тај резултат био већи од разлике бројева 10,8 и 6,2. (Ради у децималном запису.) Преносим решење Катарине Богосављевић 5/1 Напомена: Кружић код 2,1 треба такође да остане необојен (ако је обојен на твојој слици, Катарина :) )  __________________________________________________________________________ Назив лекције:  Разломци - сабирање и одузимање  (систематизација) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1382471/ __________________________________________________________________________ ДОМАЋИ ЗАДАТАК: __________________________________________________________________________ Рок за слање домаћег задатка :  среда 8. 4. 2020. до 9 часова ујутро. Следећа лекција је заказана за : ...

7. 4. 2020. / 8. разред / Запремина ваљка (обрада)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било 1. Израчунај површину ваљка ако је његов осни пресек квадрат површине   64 dm 2 Преносим решење Софије Марковић 8/4 Назив лекције: Запремина ваљка (обрада) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1382501/ ПОЈАШЊЕЊЕ ЛЕКЦИЈЕ Дакле, запремина ваљка рачуна се као и запремина призме. (Призма и ваљак су "слични", а купа ће бити "слична" пирамиди.) Дефиниција 1: Запремина ваљка једнака је производу површине основе и висине: V = B * H  или V = r 2  π * H  Запремина ваљка је практично рачунање КОЛИКО ВОДЕ/ТЕЧНОСТИ стане у ваљак. (Ако се траже литри - што је један дециметар кубни - на почетку све претворите у дециметре.) Ево свих формула на једном месту за ваљак - обратите пажњу јер су многи за домаћи грешили у формулама: ...

4. 4. 2020. / 8. разред / Мрежа и површина ваљка (вежбање)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) у нади да сви знате шта ово доле значи! __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било 1. Израчунај површину  ваљка  полупречника r =   4cm и висине H  =   8cm. 2. Површина омотача  ваљка је 100 π   cm 2 . Ako je висина H  =   10cm израчунај површину целог ваљка. Преносим решење Данила Николића 8/1 __________________________________________________________________________ Назив лекције: Мрежа и површина ваљка (вежбање) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1376989/ НАПОМЕНА  Чак и ако сте гледали РТС лекцију, било би добро да је поново пустите на Интернету, али тако да:  1. Кад наставница зада задатак, онда зауставите емитовање. 2. Пробате да сами решите 3. Наставите гледање лекције и проверите своје решење или видите како се...

4. 4. 2020. / 5. разред / Једначине и неједначине, примена (2)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) у нади да сви знате шта ово доле значи! __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било Преносим решење Иве Јовановић 5/2 __________________________________________________________________________ Назив лекције: Једначине и неједначине, примена (2)  РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1376959/ НАПОМЕНА  Чак и ако сте гледали РТС лекцију, било би добро да је поново пустите на Интернету, али тако да:  1. Кад наставник зада задатак, онда зауставите емитовање. 2. Пробате да сами решите 3. Наставите гледање лекције и проверите своје решење или видите како се ради ако не знате сами.  АЛИ ПРОБАЈТЕ САМИ!!! __________________________________________________________________________ ДОМАЋИ ЗАДАТАК: 1. Ком броју треба додати 2,5 да би тај резултат био већи од разлике бројева 10...

3. 4. 2020. / 5. разред / Једначине и неједначине, примена (1)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) у нади да сви знате шта ово доле значи! __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било Реши неједначину и прикажи решење на бројевној полуправој Преносим два начина како су урадили: 1. Милица Вељковић 5/1 2. Лука Вујић 5/2 __________________________________________________________________________ Назив лекције: Једначине и неједначине, примена (1)  РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1375325/ НАПОМЕНА  Чак и ако сте гледали РТС лекцију, било би добро да је поново пустите на Интернету, али тако да:  1. Кад наставница зада задатак, онда зауставите емитовање. 2. Пробате да сами решите 3. Наставите гледање лекције и проверите своје решење или видите како се ради ако не знате сами.  АЛИ ПРОБАЈТЕ САМИ!!! _________________________________________________________...

3. 4. 2020. / 8. разред / Мрежа и површина ваљка (обрада)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :) у нади да сви знате шта ово доле значи! __________________________________________________________________________ АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било Преносим решење Саре Стојановић 8/1 ПОЈАШЊЕЊЕ  Ваљак је обртно тело. Можете да запамтите следећу ствар: ОКО КОЈЕ СТРАНИЦЕ РОТИРА ПРАВОУГАОНИК ТА СТРАНИЦА ЈЕ ВИСИНА. (Ако ротира квадрат онда је свеједно, и полупречник и висина су једнаки.) __________________________________________________________________________ Назив лекције: Мрежа и површина ваљка (обрада) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1375355/ __________________________________________________________________________ ДОДАТАК ЛЕКЦИЈИ Дефиниција 1: Мрежа ваљка састоји се од два подударна круга полупречника r и правоугаоника страница 2rπ и H. ПОДСЕТНИК Површину код свих геометријских тела рачунамо тако што...

1. 4. 2020. / 8. разред / Ваљак (вежбање)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :)  ПОХВАЛА: Прво морам да похвалим Лазара Поповића 8/4 који је ОТКРИО ГРЕШКУ у предавању наставнице на РТС-у! Лазаре, браво!!! Ево шта је написао, плус слика (која овог пута јесте доказ :) ) mislim da je ova nastavnica sa RTS-a pogrešila. jer je ovde kod obima stavila r=O/2r,a menjala je 15,7/2*Pi (Лазар Поповић) Похвала Лазару и за информатичко умеће: ово је прилика да сви мало дигнете своје "информатичке способности", а и узгред - причао сам да је задатак математике не да решавате x и y него да се СНАЂЕТЕ У СИТУАЦИЈИ У КОЈОЈ ДО САДА НИСТЕ БИЛИ. Ова ванредна ситуација је управо таква ситуација, у којој нико до сада од нас није био и математика би требало да нам олакша сналажење. АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било 1. У овом примеру окрените лист папира "наопако", тј. другачије. Преносим решење Данила Николића 8/1 Назив лекције: Ваљак, појам, елементи  (утврђивање) РТС лек...

1. 4. 2020. / 5. разред / Неједначине (вежбање)

Слика
Добро јутро (или дан, вече), и срећан рад! :)  АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА За домаћи задатак је било За прва два задатка преносим решење Павла Поповића 5/1 За трећи задатак (КОЈИ НИСТЕ ОБАВЕЗНИ ДА РАДИТЕ, САМО КО ХОЋЕ И ЗА ВИШУ ОЦЕНУ!) преносим решење Огњена Алексића 5/2 Назив лекције: Неједначине (утврђивање) РТС лекција:   https://rtsplaneta.rs/video/show/1373155/ ДОМАЋИ ЗАДАТАК: Урадите задатак који је задала наставница са РТС-а 1. Реши неједначину и прикажи решење на бројевној полуправој Упутство: Прво одредити када једначина има смисла (јер нисмо још учили негативне бројеве), затим пребацити све или у "нормалне" разломке или у децимални запис; па средити десну страну (сабрати) итд. НАПОМЕНА: Молим вас да не шаљете и "стари" домаћи и задатак са РТС-а пре него што ја задам и објавим нову лекцију јер ми је тешко да се снађем кад вас сто шаље свако своје - неко прастари, најстарији, мало старији, старији, нови и најновији...

31. 3. 2020. / 5. разред / Једначине (вежбање)

Слика
СРЕЋАН РАД :)  Драги ученици, прошло је већ две недеље нашег новог начина учења - "учења на даљину". Хвала свима који су успели да успоставе "везу", сада брините о томе да што више научите а немојте за сада да бринете како ћете бити оцењени. Мислим да је ред и да почињемо онако како смо почињали на "нормалним" часовима, верујем да сви знате значење ове скраћенице, која нам је сада ПОТРЕБНИЈА НЕГО ИКАДА :)  АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА Преносим решење Анђеле Денић 5/3 Накнадно постављам и решење Нађе Николић (постављено 31. 3. у 10:50) Милица Вељковић 5/1 је урадила пројектни задатак (са малим закашњењем), али преносим и то њено решење. Назив лекције:  Једначине са непознатим сабирком, умањеником и умањиоцем (утврђивање) РТС лекција:   https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1369112/527/os5-matematika-jednacine-sa-nepoznatim-sabirkom-umanjenikom-i-umanjiocem-utvrdjivanje НАПОМЕНА: Ова РТС лекција је већ емитована, тако да не мор...