Постови

27.03.2020. / 5. разред / Неједначине - увежбавање

Слика
АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА Преносим решење Милице Вељковић (5/1). Напомена: није требало бојити црним нулу, него је требало само ту ставити стрелицу. Назив лекције:  Неједначине - увежбавање РТС лекција:   https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1362499/527/os5-matematika-nejednacine-sa-nepoznatim-sabirkom-umanjenikom-i-umanjiocem-obrada ДОМАЋИ ЗАДАТАК: Завршите задатак под б који је остао из РТС лекције Реши неједначину и решења прикажи на бројевној правој: x - 1,5 < 2,4 Рок за слање домаћег задатка : 28.03.2020. до 8 часова ујутро. Следећа лекција је заказана за : 28.03.2020. 8 часова ујутро ОБАВЕШТЕЊЕ Јавили су ми да постоји вајбер група целог петог разреда, и то служи као "канал" за обавештавање. Али сам чуо да су многи ученици изашли или се нису пријавили. МОЛИМ ВАС ДА ОБАВЕЗНО уђете у ту групу или се вратите ако сте изашли, а ако имате неких проблема обратите се Милици Вељковић (5/1).

27.03.2020. / 8. разред / Примена система

Слика
АНАЛИЗА ДОМАЋЕГ ЗАДАТКА Преносим решење Катарине Симић (8/4). Назив лекције:  Примене система две линеарне једначине са две непознате РТС лекција:   https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1362526/532/os8-matematika-primene-sistema-dve-linearne-jednacine-sa-dve-nepoznate-utvrdjivanje МОЈА ЛЕКЦИЈА – ПОЈАШЊЕЊЕ Мали додатак ономе што је наставница предавала на РТС-у. Дефиниција:  Системи линеарних једначина користе се за решавање проблема из свакодневног живота. Прво одредимо шта ће нам бити непознате (x, y). Друго, успоставимо везе између непознатих – добијемо систем две једначине са две непознате. Треће, решимо систем једначина методом по избору. Пример: Половина збира два броја износи – ½, а половина разлике истих бројева је 3/2. Одреди те бројеве. Прво одредимо у овом лаком примеру шта су непознате. Први број – x Други број – y Преводим прву реченицу у математички запис: (x + y) : 2 = -1/2 Преводим другу ...

Пети разред: Неједначине

Слика
1. ИСПРАВКА У примеру 1. c ) прошле лекције има словна грешка (уочила Милица Вељковић, 5/1, БРАВО МИЛИЦЕ :) ) - у имениоцу треба још једна нула 189/100000 = 0,00189 2. Решења домаћег задатка: Преносим решење Луке Вујића (5/2) Осим ових који су домаћи послали у коментарима и видљиви су, домаћи су мејлом послали (осим Луке Вујића): 5/1: Милица Вељковић 5/2: Николина Станковић, Кристина Максимовић, Теодора Филић, Огњен Алексић  5/3: Софија Ђурић, Теодора Башчаревић, Теодора Ристић, Уна Марковић, Ања Пилиповић, Вања Николић, Вељко Николић 3. Ако нисте одледајте лекцију на РТС-у: https://rtsplaneta.rs/video/show/1358433/ 4. Домаћи задатак: ВАЖНА НАПОМЕНА: У среду немате РТС час https://www.rasporednastave.gov.rs/v-razred.php   У четвртак имате, па ће с ледећа моја лекција бити постављена у ПЕТАК, у 8 сати. Само до тада примам домаће задатке из ове лекције (коментари или мејлом), после не примам. Решења ће у ...

Осми разред: Решавање система две линеарне једначине са две непознате – графичке методе

Слика
1. За домаћи задатак који је задала наставница са РТС-а погледајте детаљно решење на почетку њеног часа на РТС-у, а онда одгледајте и целу лекцију: https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1353218/532/os8-matematika-resavanje-sistema-dve-linearne-jednacine-sa-dve-nepoznate-graficke-metode     2. Што се тиче задатака које је наставница са РТС-а задала, они су већ били задати. Ко жели може поново да уради, а овде се налазе детаљна решења https://matematika-lazic.blogspot.com/2020/03/blog-post_99.html 3. За домаћи задатак који сам ја задао  a + b = 58 a  –   3    =  4b   решење је (а,b) = (47,11) Преносим решење Саре Стојановић (8/1): МЕТОДА ЗАМЕНЕ Преносим решење Данила Николића (8/1): МЕТОДА СУПРОТНИХ КОЕФИЦИЈЕНАТА Осим Саре Стојановић и Данила Николића, домаћи су мејлом послали и: 8/1: Лазар Златановић, Георгина Вучковић, Петар Булић 8/4: Катарина Симић, Софија Марковић, ...

Пети разред: Једначине са непознатим сабирком, умањеником и умањиоцем (утврђивање)

Слика
1. Молим вас да поново прочитате  ОБАВЕШТЕЊЕ О ДАЉЕМ РАДУ 2. Да бисмо до краја разумели децималне бројеве, операције са њима и данашњу РТС лекцију потребно нам је ово што следи - како преводите обичне разломке у децимални запис и како из децималног записа преводимо у разломке. Ево те лекције: 3. Ако нисте, сада погледајте лекцију на РТС-а https://rtsplaneta.rs/video/show/1356256/ 4. Урадите ОБАВЕЗНО овај домаћи задатак који вам ја задајем. ВАЖНА НАПОМЕНА:   Следећа моја лекција биће  постављена  у среду у 8 сати.  Само  до тада примам домаће задатке (коментари или мејлом), после не примам.  Решења  ће у тој лекцији бити објављен а, до тада нећу објављивати ваше пристигле домаће .

Осми разред: Решење система две линеарне једначине са две непознате

Слика
1. Молим вас да поново прочитате ОБАВЕШТЕЊЕ О ДАЉЕМ РАДУ 2. Ако нисте, погледајте лекцију на РТС-а https://rtsplaneta.rs/video/show/1356354/ 3. Урадите домаћи који вам је задала наставница на РТС-у НАПОМЕНА: Иако смо учили три методе (метода замене, супротних коефицијената и графичка метода), када се каже РЕШИТИ СИСТЕМ углавном се мисли на прве две ( метода замене и супротних коефицијената). Графичком методом радите само ако се нагласи да се ради том методом. Понављам да сваки систем може да се реши сваком методом, али да од избора методе зависи колико ћемо брзо и тачно (што мање компликовано) решити систем. 4. Урадите и овај задатак који вам ја задајем. Реши систем методом по избору: a + b = 58 a  –   3    =  4b   Упутство: Сетите се правила за решавања једначина 1. Ослобађамо се разломака и заграда (тим редом) 2. Непознате пребацујемо на леву, а познате на десну страну (променом стране мења се знак операције). ВАЖНА НАПОМЕНА: ...

Осми разред: Решења домаћег задатка

Слика
Решења су 1. а) (-2, 2) : јединствено решење, праве се секу б) једначине се поклапају: бесконачно много решења в) једначине (праве) су паралелне: нема решења Преносим како је урадила  Катарина Симић 8/4

Пети разред: Решења домаћег задатка

Слика
Преносим решење Милице Вељковић (5/1) Primeri:napravila sam tri slučaja (kada je nepoznat sabirak, nepoznat umanjenik i nepoznat umanjilac) 1. Primer (nepoznat sabirak) X+6=7,5=>x=7,5 - 6=>x=1,5 2. Primer(nepoznati umanjenik) X-0,7=0 8/10=>x=0,7+0,8=>x=1,5 3. Primer (nepoznati umanjilac) 965/100-X=8,15=>9,65-8,15=>x=1,5 Преносим и решење пројектног задатка који је задала наставница преко РТС-а пре неки час - урадио је само Лука Вујић (5/2)

ПЕТИ И ОСМИ РАЗРЕД: Обавештење о даљем раду

Драги ученици, Како је прошла прва недеља учења на даљину, мислим да је време да се мало боље организујемо: Моје лекције ће бити постављане УЈУТРО после дана када имате лекцију на РТС-у: дакле, ако имате лекцију по распореду у понедељак – ја постављам на сајт лекцију до 8 сати ујутро у уторак Домаћи нећу објављивати док не стигне следећа лекција – дакле ако вам задам у уторак ујутро имате до следеће лекције – среде ујутро (ПОСЛЕ СЕ НЕ ВАЖИ И НЕМОЈТЕ СЛАТИ) прилику да пошаљете; дакле, ни домаће послате коментарима ни мејлом нећу објављивати до следеће лекције, када ћу поставити тачно и детаљно решење. Молим вас све да мало дигнете информатичку писменост: кад шаљете мејл, погледајте у ПОСЛАТЕ (Sent) је ли мејл послат; ако нисте добили повратну информацију да је одбијен – онда значи да је послати; пре него што пошаљете нови мејл – проверите примљену пошту да ли је стигао неки нови мејл; што се тиче коментара, они морају бити ОДО...

Осми разред: Решавање система две линеарне једначине са две непознате графичким методом (21. 3. 2020)

Слика
1. Решење домаћег задатка који сам вам ја задао Овде дајем решење домаћег задатка који је послала Катарина Симић 8/4 Решења су: б) (-2,2) в) (4,-1) г) (1,3) Сви који сте радили и послали домаћи задатак, погледајте да ли вам је тачно и где сте погрешили. 2. Ако нисте погледали, одгледајте лекцију на РТС-у: https://rtsplaneta.rs/video/show/1353218/ 3. Урадите домаћи задатак који вам је тамо наставница задала

Пети разред: Jедначине са непознатим сабирком, умањеником или умањиоцем (21. 3. 2020)

Слика
1. Решење домаћег задатка који сам вам ја задао Овде дајем решење домаћег задатка који је послао Лука Вујић (5/2) Сви који сте радили и послали домаћи задатак, погледајте да ли вам је тачно и где сте погрешили. 2. Ако нисте погледали, одгледајте лекцију на РТС-у: https://rtsplaneta.rs/video/show/1353172/ 3. Урадите домаћи задатак који вам је тамо наставница задала

Осми разред: Решавање система две линеарне једначине са две непознате (графичка метода) - 20. 3. 2020.

Слика
1. Објављујем домаћи који је тачно урадила Сара Стојановић 8/1. Послали су домаћи још Лазар Поповић 8/4 (тачно) и неко ко се није потписао (тачно), а урадили су још и Данило Николић и Петар Булић 8/1. АКО ЈЕ ЈОШ НЕКО СЛАО ДОМАЋИ НЕКА НАПИШЕ У КОМЕНТАРУ. Решење је (5,5; -0,5) или (11/2; -1/2) 2. Ако нисте погледајте нову лекцију са РТС-а https://rtsplaneta.rs/video/show/1352972/ 3. Сада да објасним графичку методу решавања система једначина. Идеја: Нацртати обе праве (једначине) и видети да ли се секу – ако се секу онда је то решење и очитати га са графика. ПОДСЕТИ СЕ: Експлицитни облик је кад је само y на левој страни y = kx + n Дефиниција: Систем графички решавамо тако што прво изразимо обе једначине у експлицитном облику. y = k 1 x + n 1 (прва једначина, означаваћемо бројем 1) y = k 2 x + n 2 (друга једначина, означаваћемо бројем 2) Затим обе праве/једначине нацртамо (претходна лекција, цртање линеарне функције, помоћу две тачке) и можемо им...

Осми разред: Решавање система методом супротних коефицијената – 19. 3. 2020.

1. Анализа домаћег задатка: домаћи су урадили само Софија и Лазар (Поповић?) из 8/4. Доле је дато решење Софије Марковић. 2x+y=13 3x-2y=2 --------------- y=13-2x 3x-2y=2 --------------- y=13-2x 3x-2×(13-2x)=2 -------------------------- y=13-2x 3x-26+4x=2 --------------------- y=13-2x 7x-26=2 ---------------- y=13-2x 7x=2+26 ---------------- y=13-2x 7x=28 ---------------- y=13-2x x=28/7 ---------------- y=13-2x x=4 ---------------- y=13-2×4 x=4 ---------------- y=5 x=4 Rešenje datog sistema je uredjeni par (x,y)=(4,5). 2. Ако нисте погледали сада погледајте лекцију преко РТС-а https://rtsplaneta.rs/video/show/1350545/ 3. Нека појашњења лекције: како се систем решава помоћу методе супротних коефицијената (још се зове и Гаусова метода). Дефиниција 1: Ако уз x или y имамо супротне коефицијенте (бројеве), нпр. у првој је -5x а у другој једначини је +5x, онда систем можемо да решимо методом супротних коефицијената: једну једначину задржимо, а друга ће бити кад САБЕРЕМО ОБЕ...

Пети разред: Бројевни изрази са сабирањем и одузимањем разломака и децималних бројева (примена) – 19. 3. 2020.

Слика
1. Анализа домаћег задатка: доста вас је послало решења, али мислим да је само један ученик (Магдалена Гашовић) имао оба тачна решења (ако грешим исправите ме у коментарима, ако је још неко послао оба тачна), највише вас је имало по један тачан. Ево детаљног решења оба примера: (Пример под b сте могли и да групишете посебно разломке а посебно децимални запис, па би било 0,2+0,8=1,0=1 итд.) 2. Ако нисте погледали – одгледајте сада лекцију преко РТС-а: https://rtsplaneta.rs/video/show/1350524/ Ако можете, урадите пројектни задатак који је задала наставница преко РТС-а. Ако нисте у стању – урадите домаћи задатак који вам ја задајем. ДОМАЋИ ЗАДАТАК: 1. Израчунај колико износи 1/2 од 1/6. (УПУТСТВО:  1/2  од x је  1/2  ⋅ x) 2. Ученик је имао штап канап дужине 0,6 метара, а онда га је скратио за једну четвртину његове дужине. Колико је сада дуг штап. (УПУТСТВО: Претвори све у „обичне“ разломке a/b и реши.) 3.* Сабери збир и...